En stor längtan på rygg

"snö på snabba dagar och träden som gipsfigurer en stor längtan på rygg sträcker ut sina vingpennor och skriver utan att nå botten"

Namn:

Göteborgare. Stockholmsbo. Sysselsatt.

1.4.07

"I want to be swept off my feet, you know"

Christine: I mean, they kind of rub my ankles, but all shoes do that. I have low ankles.
Richard: You think you deserve that pain, but you don't.
Christine: I don't think I deserve it.
Richard: Well, not consciously maybe.
Christine: My ankles are just low...
Richard: People think that foot pain is a fact of life, but life is actually better than that.

4 Comments:

Blogger Lisa said...

Åh, Miranda July. Har du sett "Are You Someones Favorite Person"?

5 april 2007 kl. 13:03  
Blogger Andreas Hedberg said...

Nej, tyvärr inte. Men jag gillar verkligen "Me and you..." och speciellt den här scenen - tycker det är ett fint sätt att tala om kärlek.

6 april 2007 kl. 10:34  
Blogger Unknown said...

Åh jag älskar den filmen!!! Jag såg Min onkel för ett tag sedan. Har du sett den? Jätterolig o bisarr film!!

http://www.biotider.se/?film=27950

Frida

3 maj 2007 kl. 13:25  
Blogger Andreas Hedberg said...

Jovisst har jag sett den. Jag skrattar mig till tårar när Tati kastar glaset i golvet.

3 maj 2007 kl. 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home