En stor längtan på rygg

"snö på snabba dagar och träden som gipsfigurer en stor längtan på rygg sträcker ut sina vingpennor och skriver utan att nå botten"

Namn:

Göteborgare. Stockholmsbo. Sysselsatt.

10.7.07

Försenad lägesrapport

1) Tidsomställningssjukan (varför säger man "jetlag" i Sverige?) har klingat av, liksom den stegrade känslan av främlingskap; dock inte saknaden efter sushi på rullband och mjölkdrinkar med smak av grönt te
2) Jag är på pophumör och kan inte få Loney, Dears "I am John" ur huvudet.
3) Jag har börjat uppskatta regnet och svalkan, särskilt på vädringsbalkongen med en kopp te som välbalanserat ackompanjemang.
4) Jag har vissa funderingar på att snart börja tycka väldigt mycket om Verner von Heidenstam.
5) Tre ting äro vita: oskuld, arsenik och (numera) insidan av min garderob.
6) Jag vill läsa böcker av: Mare Kandre, John Ajvide Lindqvist (håller redan på med Pappersväggar, som äntligen kommit i pocket), Yukio Mishima och Sylvia Plath.
7) KB är nästan tomt, jag läser mikrofilm och vänder försiktigt blad i Viktor Rydbergs anteckningsböcker.

3 Comments:

Blogger Erik Vestin said...

Heidenstam?! Vadan? (Säger jag som Göran Hägg-anhängare.)

11 juli 2007 kl. 23:06  
Blogger Andreas Hedberg said...

Framför allt för hans optimistiska pessimism, i vars toners lek jag igenkänner min egen själsklang (för att använda en Rydbergs metafor).

12 juli 2007 kl. 12:35  
Blogger Andreas Hedberg said...

rättelser till inlägget ovan:
"Rydbergs", läs: "Rydbergsk"

12 juli 2007 kl. 15:04  

Skicka en kommentar

<< Home