En stor längtan på rygg

"snö på snabba dagar och träden som gipsfigurer en stor längtan på rygg sträcker ut sina vingpennor och skriver utan att nå botten"

Namn:

Göteborgare. Stockholmsbo. Sysselsatt.

8.2.07

Martina och Natalie, typ

Om meningen med livet verkligen är att göra saker som ingen annan någonsin har gjort så har den här dagen börjat bra. Jag tror inte att någon annan har passerat Carolina Rediviva och Engelska parken i Uppsala, lyssnande på Boomfunk MC:s "Freestyler", på väg till litteraturvetenskapliga institutionen för att därstädes påbörja en avhandling om Viktor Rydberg.

9 Comments:

Blogger A said...

och varför lyssnade du på den låten?

10 februari 2007 kl. 13:16  
Blogger Andreas Hedberg said...

Varför inte? = )

10 februari 2007 kl. 16:42  
Blogger A said...

för att den är mindre bra?

11 februari 2007 kl. 18:23  
Blogger Andreas Hedberg said...

Dagens chockerande uppgift är nog att jag alltid varit lite svag för den låten. Dagens ursäkt är att den hade hamnat på min iPod av misstag.

11 februari 2007 kl. 18:32  
Blogger A said...

okej, jag har kanske också någon sådan låt, om jag ska vara ärlig. och det ska man ju vara.

men hur hamnar en låt på din ipod av misstag?

11 februari 2007 kl. 18:47  
Blogger Andreas Hedberg said...

Den (hos host) visade sig finnas i mitt iTunes-bibliotek och kom med när jag laddade över en massa spellistor. Jag blev ganska förvånad när jag hörde den.

11 februari 2007 kl. 18:52  
Blogger A said...

"visade sig finnas", ha! du måste ju ha lagt dit den någon gång. nu undrar jag naturligtvis: har du betalat för den?

11 februari 2007 kl. 19:09  
Blogger Andreas Hedberg said...

Nej, inte ett öre. Och där räddade jag kanske de sista resterna av min värdighet. = )

11 februari 2007 kl. 20:53  
Blogger A said...

ja, det gjorde du verkligen, hehe (sade a - hycklerskan).

12 februari 2007 kl. 17:59  

Skicka en kommentar

<< Home